Exista o dimensiune a crizei economice putin analizata: cea psihologica. Britanicii erau asezati confortabil in societatea lor de consum in momentul in care criza a inceput sa le desfaca centurile financiare de siguranta. De fapt, criza a devalorizat, odata cu actiuni si case, si cateva din valorile unei societati care "nu stie sa-si refuze o placere". Dr. Sheila Keegan, consultant in psihologie sociala, radiografiaza reactiile unei culturi de consum in fata unui lung scurt-circuit financiar.
Informatia pe scurt:
Oamenii au fost apreciati in functie de averea lor inca de dupa al doilea Razboi Are peste 20 de ani de experienta in cercetare. Este specialist in cercetare sociala, organizationala si creativa. A publicat in Daily Telegraph, The Psychologist si a prezentat la BBC Radio 4. Lista ei de clienti (si ai partenerei Lisa Campbell) include mai multe ministere britanice, precum si nume ca L’Oreal, National Blood Service, Oxleas Mental Health Trust, Proctor & Gamble, Virgin Holidays, Weight Watchers, Wilkinson Sword. Campbell Keegan Ltd este o consultanta de afaceri, cu specializare in psihologia culturii de consum si sociala. Dr Sheila Keegan Mondial.In ultimii 50 de ani, am devenit obsedati de consum, avere si de a masura oamenii conform acestor standarde.
Recesiune i-a facut pe oameni sa-si redefineasca standardele.Nimeni nu indragea cultura de consum, dar nu exista alternativa.
Societatea britanica era intr-un tren rapid care s-a oprit brusc. Oamenii s-au speriat. Au pierdut increderea in guvern.Ceea ce se intampla acum in societatea britanica are intru totul de-a face cu mentalitatea acestui popor dupa al doilea Razboi Mondial.Am fost o societate de consum pentru atat de mult timp, ne-a fost foarte usor o vreme atat de indelungata, incat aproape ca devine interesant sa incepem sa economisim. Nu stim sa ne refuzam o placere.Cicatri