Bucureştiul ar putea intra în rândul oraşelor în care transportul public înlocuieşte maşina personală. După ce au reuşit „performanţa“ de a inaugura doar opt staţii noi în 20 ani, autorităţile promit extinderea reţelei de metrou.
Metroul din Bucureşti va beneficia de finanţări consistente pentru extinderea reţelelor, în baza unor împrumuturi acordate de Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi de Guvernul Japoniei. Cel puţin acestea au fost promisiunile premierului Emil Boc şi directorului general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, care s-au înghesuit, ieri, printre călătorii de la metrou în cadrul unei vizite oficiale.
Potrivit ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, dezvoltarea inelului feroviar şi a metroului bucureştean implică costuri de opt miliarde de euro. Programul presupune proiecte de extindere, modernizare a instalaţiilor şi achiziţie de noi trenuri.
Unul dintre proiectele urgente ce ar putea decongestiona circulaţia Capitalei este realizarea tronsonului de metrou Drumul Taberei - Piaţa Universităţii.
Pe sub pământ, până în Drumul Taberei
Potrivit lui Berceanu, BEI a aprobat deja acordarea unui împrumut de 370 de milioane de euro pentru construcţia acestui tronson, în valoare totală de 900 de milioane de euro. „BEI ne acordă în principiu 370 milioane de euro pentru acest proiect urmând să continuăm discuţiile astfel încât poate vom creşte sumele alocate de bancă pentru finanţarea acestui proiect aproape în întregime“, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor.Atât licitaţia pentru această linie, cât şi pentru tronsonul Piaţa Victoriei - Otopeni ar putea începe în acest an.
Tronsonul 1 Mai-Parc Bazilescu este o altă linie de metrou care, dacă ar beneficia de finanţarea de 50 de milioane de euro, ar putea fi finalizată peste un an şi jumătate.
Guvernul japonez ar putea cofinanţa un alt proiect de extindere, pe trons