Nu cu mult timp în urmă, reprezentanatul UNICEF în România semnala într-un interviu acordat Capital Online că în perioada crizei oamenii săraci au nevoie de un şi mai mare sprijin financiar pentru a reuşi să facă faţă crizei.Patricia H. Werhane, unul dintre cei membrii participanţi la Global Ethics Forum ce s-a desfăşurat în această săptămână la Geneva, a şocat, efectiv, participanţii acetei întâlniri declarând că etica şi responsabilitatea socială nu sunt un răsp
Nu cu mult timp în urmă, reprezentanatul UNICEF în România semnala într-un interviu acordat Capital Online că în perioada crizei oamenii săraci au nevoie de un şi mai mare sprijin financiar pentru a reuşi să facă faţă crizei.
Patricia H. Werhane, unul dintre cei membrii participanţi la Global Ethics Forum ce s-a desfăşurat în această săptămână la Geneva, a şocat, efectiv, participanţii acetei întâlniri declarând că etica şi responsabilitatea socială nu sunt un răspuns adecvat crizei.
"Să lăsăm deoparte responsabilitatea socială şi filantropia şi să cerem companiilor să inoveze, să creeze locuri de muncă şi profit", a spus cea care conduce International Society of Business Economics and Ethics.
"Uitaţi-vă la Enron, gigantul american al energiei, care era o companie model pentru că sprijinea comunităţile şi era activă. Acest lucru nu a împiedicat-o să-şi manipuleze conturile", a arătat Werhane.
Caritate şi reclamă
Aceasta a criticat aspru companiile care utilizează operele de caritate ca instrumente de marketing.
"Din păcate, activităţile de responsabilitate socială sunt orientate către exterior şi, de cele mai multe ori, servesc să mascheze nişte probleme", a adăugat Werhane.
Ea a pledat pentru schimbarea mentalităţii care a condus la diverse scandaluri în interiorul companiilor şi la criză.
În urma discursului a