Daca ar fi intrebata, probabil ca Elena Udrea n-ar sti sa spuna cate statiuni montane are Romania, ce grad de ocupare au in plin sezon sau pe ce drumuri nationale se ajunge acolo, Stie in schimb ca vrea sa faca in Parang cel mai mare complex de statiuni de schi din Europa.
De ce? Pentru ca doar intr-un astfel de context s-ar putea justifica existenta unei telegondole de 80 de milioane de euro, iar daca autoritatile locale, in frunte cu Tiberiu Iacob Ridzi, vor musai sa construiasca aceasta telegondola, atunci si Ministerul Turismului trebuie sa puna pe picioare statiunile aferente.
N-ar fi nimic rau daca Elena Udrea si-ar propune si chiar si-ar dori sa realizeze o asemenea investitie, dar din pacate sefa de la Turism nu are clara in minte dimensiunea lucrurilor pe care le promite.
E greu sa poti spune cu exactitate care este cel mai mare complex de statiuni dintr-o zona schiabila din Europa la ora actuala, batalia pentru aceasta titulatura fiind data intre statiunile Chamonix, Val Thorens (Franta) si Via Lattea, complex aflat in Alpi, de-a lungul granitei dintre Franta si Italia.
Numai la Chamonix exista 170 km de partie, dintre care apropape 50% pentru avansati si experti. Partiile sunt deservite de 49 de echipamente pe cablu: 13 telegondole, 16 instalatii de telescaun si 19 de teleschi. Acestea pot transporta nu mai putin de 52.660 de persoane pe ora.
La Val Thorens exista 69 de partii, care totalizeaza 140 de km, in timp ce "Calea Lactee" italiana totalizeaza, in patru statiuni, aproximaiv 600 de piste (400 de kilometri).
Spre comparatie, Romania are pe Valea Prahovei, in Predeal si Poiana Brasov mai putin de 50 de piste, cu o lungime totala sub 10 km. In Azuga, Busteni, Sinaia, Predeal si Poiana Brasov exista doar 41 de instalatii pe cablu, mai putine decat in Chamonix, cu o capacitate totala