Celebrele havane cubaneze nu provin doar din patria lui Fidel Castro. Românii pot cumpăra şi trabucuri exclusiviste produse în Republica Dominicană de un aristocrat german. Pe timp de criză, să lansezi pe piaţa din România un brand exclusivist de trabucuri, în condiţiile în care industria luxului nu se simte tocmai bine, iar în SUA administraţia preşedintelui Obama dă un semnal clar prin lansarea unui ambiţios program de reglementare a sectorului tutunului, e un gest de curaj.
Celebrele havane cubaneze nu provin doar din patria lui Fidel Castro. Românii pot cumpăra şi trabucuri exclusiviste produse în Republica Dominicană de un aristocrat german.
Pe timp de criză, să lansezi pe piaţa din România un brand exclusivist de trabucuri, în condiţiile în care industria luxului nu se simte tocmai bine, iar în SUA administraţia preşedintelui Obama dă un semnal clar prin lansarea unui ambiţios program de reglementare a sectorului tutunului, e un gest de curaj. Ei bine, exact asta s-a întâmplat săptămâna trecută: compania braşoveană Transilvania Hotels & Restaurants a lansat pe piaţă trabucurile Laura Chavin, un brand de succes în Europa (mai ales în Germania şi Elveţia).
Trabucurile Laura Chavin sunt creaţia omului de afaceri german Helmut Bührle, un aristocrat autentic, fost designer de succes pentru casele Hermès şi Gianfranco Ferré. În 1992, când deja trecuse de pragul vârstei de 40 de ani, Bührle şi-a abandonat meseria de designer pentru a-şi urma o veche pasiune, aceea de a-şi produce propriile trabucuri. Toată întreprinderea are, de fapt, rădăcini vechi în istoria familiei lui Bührle - în anii celui de-Al Doilea Război Mondial, mama sa făcea parte din cercul de prieteni apropiaţi ai lui Zino Davidoff şi ai lui Alfred Dunhill.
O lansare de 500.000 de euro
De la bun început, spune omul de afaceri, obiectivul a fost de a crea unul dintre cele