Stimulată de criză, industria auto încearcă să-şi înnoiască din ce în ce mai repede oferta de modele, deşi multe dintre acestea au fost de curând restilizate. Dacă în urmă cu 20 de ani durata medie de viaţă a unui model de succes era de cinci ani, acum aceasta începe să scadă într-un ritm accelerat. Proiectele mai multor modele ce se vor lansa la sfârşitul anului viitor sau în 2011 au început să apară deja în presă. Vă prezentăm câteva dintre fotografiile prototipurilor pregătite de constructori.
Dacia Duster
Deşi era programat să apară în 2009, SUV-ul produs la Mioveni va mai aştepta probabil până spre sfârşitul lui 2010, începutul lui 2011. Cu o platformă şi mai multe elemente împrumutate de la Nissan Qashqai, Duster vizează piaţa off-roaderelor low-cost. Faţă de conceptul Duster prezentat la Salonul de la Barcelona din acest an, SUV-ul Dacia va avea o caroserie mult mai convenţională, aşa cum se întrevede şi în imaginile surprinse zilele trecute pe Transfăgărăşan, unde românii au testat un model camuflat.
Renault Clio IV
Grăbit să ţină pasul cu concurenţa (Ford Fiesta, Seat Ibiza, Volkswagen Polo), Renault lucrează de zor la cea de-a patra generaţie a lui Clio. Designul modelului ce va apărea probabil în 2011 se înscrie în „look-ul“ imprimat modelelor Renault de Megane III. Despre motorizările care vor echipa Clio IV nu se ştie încă nimic, însă probabil că francezii vor face tot posibilul pentru a dezvolta propulsoare care să concureze cu cele ale grupului VW şi Toyota.
BMW Seria 1
Deficitară la capitolul estetic, caroseria seriei 1 ce va fi lansată peste doi ani moşteneşte lipsa de inspiraţie a designerilor. Gama motorizărilor va fi îmbogăţită cu un propulsor dezvoltat în colaborare cu grupul PSA, un 1,4 pe benzină, supraalimentat, cu consum şi emisii de CO2 scăzute. De as