Radu Berceanu, ministrul transporturilor si infrastructurii, a incheiat negocierile finale pentru contractarea unui imprumut de 300 mil. euro de la Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala (JBIC) pentru constructia tronsonului de metrou Piata Victoriei-Aeroportul Otopeni, insa nu a semnat inca acordul.
Transporturile au prins astfel „ultimul tren", JBIC oferind ultimul imprumut de acest gen catre Romania, pe care nu o mai considera piata emergenta.
Ministrul Radu Berceanu arata astfel ca guvernul a decis ca are suficienti bani , adica 1 mld. euro pentru linia de metrou catre Otopeni, in conditiile in care Ludovic Orban, fostul ministru al transporturilor, propunea o conexiune feroviara de 250 mil. euro.
Guvernul a semnat in urma cu doua luni un memorandum prin care a aprobat indicatorii tehnico-economici ai proiectului de realizare a liniei de metrou Victoriei-Otopeni, in valoare de circa un miliard de euro, dupa ce Primaria Capitalei a renuntat printr-o hotarare a Consiliului General in martie la acest proiect.
Liniile Piata Victoriei-Otopeni si Drumul Taberei-Universitate reprezinta prioritati absolute pentru perioada urmatoare in dezvoltarea retelei de transport subteran, potrivit premierului Emil Boc. Imprumutul de la JBIC va fi facut pe o perioada de 25 de ani, la o dobanda de 1,7% si va avea o garantie de 7 ani.
„Guvernul va semna in curand un nou memorandum prin care isi exprima intentia de a continua proiectul de constructie a liniei subterane de metrou Piata-Victoriei- Otopeni, dupa ce va semna acordul cu JBIC. Cel mai probabil constructia tronsonului va incepe anul viitor si se va intinde pe o perioada de 5-7 ani", afirma Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex.
Linia de metrou, integral subterana, va avea o lungime de 15,79 km, 19 statii si un depou. Noua linie va fi operata cu 21 de trenuri cu cate sase va