In urma cu un an sau doi, un junior care voia sa se angajeze intr-o agentie de publicitate nu accepta un salariu mai mic de 500 de euro. In prezent, tinerii accepta si salarii mai mici sau se multumesc sa se inscrie intr-un program de internship in companie sau pur si simplu sa faca voluntariat.
"S-au redus pretentiile salariale, cu precadere la nivel de juniorat. Daca anul trecut un junior care nu parcursese decat un internship de o luna intr-o alta agentie de publicitate cerea un salariu de minimum 500 de euro - obligatoriu fixat in euro - si era foarte interesat sa afle ce are el de castigat daca vine la noi si in cat timp urmeaza sa-i creasca iar salariul, acum am intalnit si pretentii salariale mai mici, exprimate in lei", spune Anca Catarambol, director de resurse umane al agentiei de publicitate Leo Burnett.
In agentiile locale de publicitate, la nivel de entry level, un account executive poate castiga intre 250 si 500 de euro, in timp ce un copyrighter porneste de la un salariu de 250 de euro si poate ajunge la salarii de peste 500 de euro, potrivit informatiilor din piata.
Anul trecut, salariile juniorilor variau intre 400 si 500 de euro, iar maririle de salariu se faceau cu o rapiditate si o frecventa mult mai mare. Astfel, in sase luni un junior putea sa se astepte la un salariu de 600 - 700 de euro, iar intr-un an - doi, la peste 1.000 de euro.
Studentii care pana acum aveau o atitudine lipsita de realism fata de un viitor loc de munca vin mult mai pregatiti la interviuri, se documenteaza in prealabil, intra pe site-ul companiei si au intrebari coerente.
"Anul trecut multi dintre studenti pareau rupti de realitate. Unii dintre ei aveau pretentii salariale de 300-400 de euro, care erau total nerealiste. Anul acesta insa, tot mai des ma trezesc cu solicitari din partea studentilor care vor sa faca internshipuri sau v