După ce, în primul mandat, a operat schimbări în educaţie anulate ulterior, ministrul Andronescu intenţionează să le dea iarăşi de furcă elevilor.
Primele rezultate la examenul de Bacalaureat, sesiunea iunieiulie 2009, anunţate ieri, indică un grad de promovabilitate între 70 şi 90 de procente, în medie, la nivelul întregii ţări. La „examenul de maturitate” din acest an, rezultatele parţiale, afişate înainte de depunerea con testaţiilor din partea candidaţilor, fruntaşe sunt judeţe precum Mehedinţi, Arad, Timiş şi Suceava. „Ploaia” cu note ridicate, în ciuda faptului că elevii români au mari dificultăţi la scriere şi citire, după cum arată rezultatele la evaluările inter naţi o nale, determină o nouă schimbare în modul de desfăşurare atât a Bacului, cât şi a testelor de la sfârşitul gimnaziului.
În anul şcolar viitor, 2009-2010, elevii vor susţine altfel de examene, promite ministrul educaţiei, Ecaterina Andronescu. Schim barea vine după ce toţi miniştrii care s-au perin dat la şefia Educaţiei au vrut să modifice câte ceva, lucru care n-a făcut decât să-i bulverseze pe adolescenţi. Predecesorii lui Andronescu cred totuşi că noua modificare e bine-venită.
PROPUNERI
Probele orale, susţinute în timpul ultimului an de liceu
Aproape 70% dintre ab solvenţii de gimnaziu au intrat cu medii cuprinse între 7 şi 10 la liceu, iar rezultatele preliminare de la Bac arată că peste 70% dintre elevi au luat note de trecere. Cifre le care indică promovabilitatea la examenul de Bacalaureat sau la tezele cu subiect unic arată că elevii români ar fi foarte bine pregătiţi.
În acelaşi timp, rezultatele la evaluările internaţionale indică exact contrariul: România se află în continuare pe ultimele locuri în lume în ceea ce priveşte ca pacitatea copiilor de a scrie şi de a citi. Sub pretextul că vrea să diminueze