Unirea Shopping Center rămåne în fruntea clasamentului mallurilor cu cel mai mare număr de vizitatori. Noile unităţi din sudul Capitalei fac mari eforturi pentru a intra atât în atenţia chiriaşilor, cât şi a clienţilor. De la a conduce un centru comercial la a fi curatorul unui muzeu nu este decât un pas. Acesta pare a fi mesajul care poate fi citit, printre rânduri, în rapoartele de activitate ale centrelor comerc
Unirea Shopping Center rămåne în fruntea clasamentului mallurilor cu cel mai mare număr de vizitatori. Noile unităţi din sudul Capitalei fac mari eforturi pentru a intra atât în atenţia chiriaşilor, cât şi a clienţilor.
De la a conduce un centru comercial la a fi curatorul unui muzeu nu este decât un pas. Acesta pare a fi mesajul care poate fi citit, printre rânduri, în rapoartele de activitate ale centrelor comerciale deschise în ultimele luni în Bucureşti, unităţi care încă se străduiesc să-şi transforme vizitatorii în clienţi. „Traficul nu a scăzut şi poate în anumite perioade de timp chiar a fost mai crescut comparativ cu anul trecut, însă s-a cheltuit mai puţin“, explică Răzvan Gheorghe, director general al Cushman & Wakefield România. Altfel spus, oamenii fac o plimbare la mall, se uită în vitrine, apoi pleacă acasă, fără să cumpere nimic. Inevitabil, acest lucru se reflectă în cifrele de vânzări ale magazinelor şi, prin ricoşeu, în fluctuaţia chiriaşilor din malluri. „Să nu uităm un lucru: mallurile, cel puţin cele centrale, sunt un «punct de socializare» şi constituie, pentru familia cu venit mediu sau pentru tinerii cu venit mediu, un loc de întâlnire, de promenadă, o destinaţie pentru petrecerea timpului liber sau pentru deconectare“, mai spune Gheorghe.
Chirii şi condiţii contractuale mai flexibile
Pe de altă parte, Georgiana Andrei, senior broker în cadrul departamentului de retail al Colliers