Intr-o perioada in care majoritatea companiilor au redus bugetele de training pe fondul adoptarii unei strategii de costcutting, exista anumite categorii de angajati pentru care trainingul nu poate sa lipseasca.
„Mentinem in atentie formarea si dezvoltarea de competente in linia de management, top si middle management, si in zona de relatii cu clientii, in receptii si call center", explica Roxana Alexandrescu, director de resurse umane al operatorului de servicii medicale private MedLife.
In perioadele de criza asteptarile legate de valoare si valoarea perceputa in urma unor bani investiti cresc foarte mult. Si aceste lucruri se pot vedea de la consumatorul final pana la cei responsabili de orice achizitie din companii.
„Merita sa investim in training in acei angajati care au legaturi directe cu clientul si care pot influenta in mod direct perceptia de valoare. Calitatea contactului uman capata o importanta si mai mare in astfel de perioade", spune si Lucian Mihai, managing partner al companiei de training Interact.
Pe de alta parte, angajatii care nu sunt in contact direct cu clientul, dar care prin munca lor influenteaza direct calitatea produsului sau a serviciului oferit de companie, reprezinta si ei o zona importanta in care merita investit.
„Daca raman neglijate zonele care au impact asupra perceptiei de valoare oferita clientului exista un risc din punctul meu de vedere. In ciuda unui bun proces de vanzare, un client se poate pierde mai usor in aceasta perioada datorita perceptiei sale asupra calitatii cumparate", afirma Mihai.
Exista si altfel de strategii. Spre exemplu, in cazul operatorului de telefonie mobila Vodafone, programele de formare se adreseaza tuturor angajatilor.
„Programele de training pe care le desfasuram in Vodafone Romania se adreseaza tuturor angajatilor, indiferent de departamentu