» Conceptul campaniei trebuie centrat "pe ce vor strainii sa cumpere".
» Ministerul turismului va cheltui pentru crearea si promovarea brandului de tara (imaginea Romaniei turistice) circa 75 milioane de euro.
Gasirea unui brand este necesara, spun patronii din turism, deoarece brandul este ca o marca de masina: mai nimeni nu cumpara o masina fara marca. Noua cautare a brandului turistic vine dupa esecul proiectelor "Eterna si fascinanta Romanie", "Romania – mereu surprinzatoare" si "Fabulospirit". Ultima campanie de realizare a brandului de tara s-a soldat cu cheltuirea a 1,5 milioane de euro din banii publici, pentru realizarea a cinci clipuri neutilizabile de promovare a imaginii Romaniei, avandu-l in centru pe Dracula. Afacerea a esuat la Departamentul National Anticoruptie, care a trimis in judecata 13 persoane.
Faptul ca Romania are inca drumuri proaste pe care circula soferi inconstienti, zeci de mii de caini vagabonzi aflati in libertate, hoti de buzunare si hoti din bancomate nu este vazut ca un impediment in definirea brandului de tara. "Nu trebuie sa asteptam ca Romania sa devina o Elvetie pentru a lucra la un brand turistic. Cuba aflata sub comunism este o destinatie turistica importanta. La fel este si Egiptul, o destinatie a turismului de lux, in care poti sa ai probleme cu rapitorii daca pornesti prin desert", ne-a declarat Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT).
Agentii de turism spun ca specialistii in branding trebuie sa aleaga cele mai potrivite solutii de prezentare a Romaniei, astfel incat strainii sa nu fie pacaliti de clipurile publicitare si sa constate neconcordante intre ceea ce gasesc la noi si ceea ce au vazut acasa, la televizor.
"Nu poti sa le spui ca tara noastra este Grecia si ei sa vina aici si sa se creada in