Tot mai multi manageri resimt o presiune pe salarii ca urmare a faptului ca angajatorii isi folosesc resursele pentru a-si recompensa mai mult angajatii care aduc venituri in companie, cum sunt cei din echipele de vanzari, arata un nou studiu realizat de compania de consultanta in resurse umane Mercer.
„Remuneratia, ca orice alta decizie strategica, trebuie sa fie evaluata intr-un context strategic", sustine Chris Johnson, directorul diviziei de resurse umane a companiei Mercer in Marea Britanie.
Sase din zece firme au inghetat salariile executivilor, mai mult de jumatate au facut acelasi lucru pentru senior management, iar angajatii de top resimt din plin ca trebuie sa isi imparta salariile sau sa nu mai beneficieze de cresteri in perioade de recesiune, arata studiul Mercer, care a analizat tendintele in salarizare din cadrul a 75 de companii multinationale, care au 3,5 mil. angajati la nivel global. Pe de alta parte, numai jumatate din echipele de vanzari resimt aceasta presiune si doar o treime din angajatii din managemetul general, din productie si servicii. Cele mai recente cercetari par a fi o lovitura pentru manageri, exact cand situatia din companie incepea sa se amelioreze, pentru ca ei sunt nevoiti sa suporte si mai multa presiune, pe langa cea cauzata de problemele interne existente.
Aproape jumatate din managerii de resurse umane intervievati sustin ca au inghetat deja salariile, iar 15% au precizat ca in cadrul companiilor in care lucreaza se va lua in considerare posibilitatea de a face acest lucru. Totusi, patru din zece respondenti spun ca, in companiile in care lucreaza, nu se vor ingheta salariile angajatilor.
Cercetarea releva insa niste discrepante majore intre felul in care companiile au hotarat sa opreasca cresterile salariale. Sase din zece manageri au inghetat salariile executivilor si peste jumatate au stopat cresteri