Vânzările de vehicule comerciale au scăzut cu mai mult de 70% în primele cinci luni din acest an. Dealerii nu văd şanse de redresare, iar clienţii nu au în plan achiziţii până la sfârşitul lui 2009. Reculul înregistrat în acest an de piaţa auto nu mai este o noutate pentru nimeni, însă o privire atentă aruncată asupra statisticilor arată clar că problemele cu care se confruntă dealerii sunt diferite, în funcţie de segmentul în care activează. Chiar dacă cei mai vocal
Vânzările de vehicule comerciale au scăzut cu mai mult de 70% în primele cinci luni din acest an. Dealerii nu văd şanse de redresare, iar clienţii nu au în plan achiziţii până la sfârşitul lui 2009.
Reculul înregistrat în acest an de piaţa auto nu mai este o noutate pentru nimeni, însă o privire atentă aruncată asupra statisticilor arată clar că problemele cu care se confruntă dealerii sunt diferite, în funcţie de segmentul în care activează. Chiar dacă cei mai vocali au fost până acum comercianţii de autoturisme, cel mai puternic loviţi sunt dealerii de vehicule comerciale. Scăderea medie a pieţei cu 53% ascunde, de fapt, o diminuare cu doar 49,2% a vânzărilor de autoturisme, în timp ce comerţul cu autovehicule de transport mărfuri sau persoane s-a prăbuşit cu peste 70%.
Rămaşi cu mai puţin de 30% dintre clienţii de anul trecut, dealerii de vehicule comerciale sunt adevăratele victime ale crizei din piaţa auto românească. „Nu considerăm că există şanse de redresare a pieţei în 2009. În cel mai optimist scenariu, piaţa poate ajunge la o scădere de «numai» 60% în semestrul al doilea. Tot o estimare optimistă este că piaţa va începe din nou să crească în al doilea semestru al anului viitor. Prefigurăm o revenire la cifrele din 2008 într-o perioadă de minimum patru-cinci ani, în funcţie de evoluţia economiei la nivel global“, a declarat pentru Capital Cătălin Ghiţă, preşedintele compan