Piata cursurilor de limbi straine ar putea sa scada anul acesta cu aproximativ 25% fata de anul de trecut, pana la 6 mil. euro, ca urmare a scaderii bugetelor companiilor, principalii clienti pe acest segment.
„In multe companii in care s-au facut disponibilizari, limba straina a fost un criteriu de selectie. Se pierd bani multi din necunoasterea limbilor straine, iar managerii romani si straini sunt din ce in ce mai constienti de acest lucru", spune Gabriel Olariu, director Bell Bucharest, partenerul local al furnizorului de cursuri de limbi straine Bell International, cu afaceri de 900.000 de euro anul trecut. In 2009, compania estimeaza afaceri de aproximativ 800.000 de euro.
In prezent, expatii, middle managerii sau tinerii angajati se numara printre cei mai interesati sa invete o limba straina. Pe manageri acest lucru ii ajuta pentru a comunica cu sefii lor, in timp ce tinerii care vorbesc o limba straine pot obtine mai usor un job.
„Sa te angajezi intr-o companie fara sa cunosti cel putin o limba straina este astazi aproape imposibil. Am avut cursanti care s-au inscris la noi pentru ca nu-si gaseau de lucru si care sunt acum angajati. Mai mult chiar, avem cursanti care la finele studiului au fost avansati", spune Olariu.
Potrivit studiilor International House, institutie educationala care ofera cursuri de limba engleza pentru afaceri, piata de cursuri de limbi straine s-a situat la aproximativ 8 mil. euro in anul 2008, in crestere cu 25%. „2008 a insemnat anul de varf al acestei industrii. Anul 2009 va aduce insa o scadere a acestei piete pe fondul restrangerii drastice a cererilor din partea mediului de afaceri, una din principalele forte conducatoare ale acestei industrii", explica Mihai Ganj, director International House Bucuresti (IHB).
International House a inregistrat anul trecut, pe plan local, o cifra de afaceri de 1,35 mil