Oficialii judeţeni au anunţat că cel puţin anul acesta putem sta liniştiţi: nu se face nicio lucrare la aerogară
Mai citeşte:
Suceava: Concesionarea, şansa Aeroportului „Ştefan cel Mare“
Moldova: aeroporturi izolate de lume
Iaşi: Aeroportul s-a blocat definitiv în hârţoagele edililor
Ani de zile, proiectul de modernizare a aerogării a fost pasat între autorităţile publice şi politicieni, iar în prezent pare irealizabil.
Oraş la graniţa de est a Uniunii Europene, Iaşiul beneficiază doar cu numele de un aeroport internaţional. În realitate, de pe pista de 1.800 de metri sunt anunţate doar două curse directe regulate peste graniţele ţării către Austria şi Ungaria.
Astfel, persoanele care doresc să ajungă mai repede în ţări ca Italia, Spania sau Rusia sunt obligate să apeleze la serviciile altor aeroporturi din ţară. „Când mă întorc în Roma trebuie să plec cu escală la Timişoara, ceea ce ia timp şi nu e deloc comod”, a afirmat Mihaela Bunea, turistă.
Pistă mai rezistentă
doar pe hârtie
Şefii aerogării ieşene au anunţat în repetate rânduri că operatori low cost ar dori să introducă curse noi, dar pista şubredă şi scurtă reprezintă unul dintre obstacole. Practic, o pistă mai lungă pe care pot ateriza şi avioane de mare capacitate există într-un proiect din 2006 cu bani din bugetul Consiliului Judeţean. Autorităţile locale, judeţene şi politicienii au anunţat din 2007 în fiecare an că vor demara lucrările la noua pistă flexibilă de peste 3.000 de metri. De fiecare dată însă, apărea aceeaşi problemă: nu exista terenul necesar.
Proiect blocat în 2009
De aproape trei ani se aşteaptă emiterea unor acte normative prin care peste 170 de hectare de teren situat în apropierea Aeroportului ar trebui să treacă în patrimoniul CJ. „La proiectul cu Aeroportul, suntem în faza de plâns şi