CFR SA ar trebui să investească în infrastructura feroviară 3,93 miliarde de lei pentru reparaţii, întreţinere, eliminarea restricţiilor de viteză şi a punctelor periculoase pentru a asigura viteza standard europeană de 160 kilometri pe oră.Astfel, potrivit Mediafax, CFR SA ar avea nevoie de 1,14 miliarde de lei pentru reparearea şi întreţinerea liniilor şi instalaţiilor astfel încât să le menţină la nivelul actual, de alţi 1,19 miliarde de lei pentru a ridica restricţiil
CFR SA ar trebui să investească în infrastructura feroviară 3,93 miliarde de lei pentru reparaţii, întreţinere, eliminarea restricţiilor de viteză şi a punctelor periculoase pentru a asigura viteza standard europeană de 160 kilometri pe oră.
Astfel, potrivit Mediafax, CFR SA ar avea nevoie de 1,14 miliarde de lei pentru reparearea şi întreţinerea liniilor şi instalaţiilor astfel încât să le menţină la nivelul actual, de alţi 1,19 miliarde de lei pentru a ridica restricţiile de viteză şi elimina punctele periculoase existente, prin lucrări la linii, tunele şi instalaţii şi de 1,6 miliarde de lei pentru creşterea vitezei de circulaţie la standardul european, se arată într-un proiect de hotărâre de Guvern privind aprobarea Actului adiţional pe anul 2009 la contractul de activitate a CFR SA pentru perioada 2008-2011, elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
Jumătate din infrastructura CFR reprezntă un risc pentru siguranţa traficului
Reţeaua de cale ferată are în prezent o lungime de 20.347 de kilometri şi 978 de staţii şi halte.
Aproape 40% din reţeaua de cale ferată şi peste 60% din numărul total de poduri şi podeţe au depăşit termenul limită la care ar fi trebuit reparate, situaţie care sporeşte riscul producerii de accidente.
Potrivit proiectului de act normativ, CFR SA ar putea cheltui în acest an 1,245