Deichmann, cel mai mare retailer de incaltaminte din Europa, Takko, retailerul de imbracaminte german de tip discount sau New Yorker, jucator de aceeasi origine care activeaza pe acelasi segment sunt doar cateva nume care si-au anuntat intrarea la nivel local in 2007, intr-o perioada euforica pentru piata de fashion din Romania.
Timp de doi ani, toti au reusit sa-si creeze loc in principalele centre comerciale din tara, au avut cresteri de 100% ale afacerilor mai ales datorita expansiunii agresive si au prins un target numeros, acela cu venituri mici si medii, care si-a indreptat din ce in ce mai mult bugetul de cheltuieli spre imbracaminte si incaltaminte odata cu cresterea nivelului de trai.
Fac reduceri pentru a supravietui
2009 i-a surprins oarecum si i-a facut mai reticenti, atat in alegerea spatiilor comerciale, cat si in trasarea unui plan cu multe unitati nou deschise.
"Avem contracte cu centre comerciale din Focsani si Bucuresti (Cotroceni si Sun Plaza), dar cei de la expansiune nu mai vor sa dea detalii in legatura cu deschiderea altor unitati pentru ca nimic nu este sigur. Daca anul trecut ne-am depasit targetul cu 10%, acum vanzarile s-au mai temperat. Daca in 2008 lumea voia sa cumpere, sa cumpere, sa cumpere, acum vanzarile incep sa se stabilizeze", a declarat Mihai Sindrilaru, director pe Romania al retelei de opt magazine New Yorker.
Incetinirea vanzarilor este cauzata de accelerarea concurentei, mai ales ca retailerii care practicau preturi mari au fost nevoiti sa le coboare cu pana la 50% in cele mai multe cazuri. De exemplu C&A, jucator intrat pentru prima data in Romania anul acesta in Militari Shopping Center din Capitala, a anuntat reduceri de 50%. La aceleasi ajustari in jos a recurs si Inditex, magazinul Zara din centrul Bucurestiului si primul stradal din Romania avand pentru prima data de cand s-a de