Recesiunea economica insotita de scaderea abrupta a pietei de publicitate, dar si efectele Internetului asupra distributiei de continut marcheaza reuniunea anuala a magnatilor media ce incepe, marti, in statiunea americana Sun Valley. Reuniunea a fost prefatata de noi predictii sumbre privind piata globala de publicitate in 2009 si se suprapune cu noi predictii privind platformele online, inclusiv anuntul ca piata de publicitate Internet va fi singura care va fi pe plus, anul acesta, la nivel global.
Potrivit Financial Times, intalnirea de la Sun Valley a greilor industriei de media va fi dominata de dezbaterile pe tema continutului distribuit contra cost, o problema arzatoare pentru aceasta industrie, confruntata cu scaderea veniturilor din publicitate si cu lipsa unor solutii general acceptate de monetizare a continutului pe Internet. Ziarul aminteste ca reuniunea incepe la doar o zi dupa ce ZenithOptimedia a prezis ca piata globala de publicitate va scadea anul acesta cu 8,5%, mai mult decat estimase anterior.
ZenithOptimedia apreciaza, pe de alta parte, ca piata globala de publicitate online va inregistra o crestere de 10% anul acesta, urmand sa obtina o cota de 15,1% din totalul cheltuielilor globale de publicitate pana in 2011, dupa cum informeaza Brand Republic.
Financial Times scrie ca problema monetizarii continutului s-a extins in ultima perioada de la ziare la marile retele de televiziune. "Miza este chiar viitorul show-rilor de televiziune si al filmelor pe platforme digitale, intr-o perioada in care vizionarea online explodeaza", desi consumul de televiziune pe Internet este, in continuare, foarte mic comparativ cu televiziunea traditionala, scrie sursa citata.
La randul sau, Reuters noteaza ca "elita media nu a fost niciodata atat de presata sa gaseasca modalitati prin care sa supravietuiasca si sa creasca, fie prin achiz