Compania Unilever, care a intrat in acest an pe piata locala a inghetatei prin lansarea produselor diviziei Algida si prin achizitia brandului Napoca de la Friesland Foods, va activa in 2009 pe piata de profil cu doua sisteme diferite de distributie.
"Algida si Napoca au modele de afaceri diferite. Distributia Napoca este buna in prezent si vrem sa pastram doua sisteme de distributie pentru cele doua afaceri, dar incercam sa gasim sinergii acolo unde este posibil", a afirmat Daniel Barbulescu, Category Manager Ice Cream in cadrul Unilever South Central Europe.
La nivel local, portofoliul de inghetata al companiei include in prezent aproximativ 50 de produse diferite.
Brandurile Algida, dintre care unul singur este local, Big Milk, sunt distribuite in Romania de catre Macromex, cea mai mare companie de distributie de alimente congelate de pe piata.
La randul sau, inghetata Napoca este distribuita de catre companiile specializate pe acest tip de servicii cu care Friesland Foods avea parteneriat inca dinainte de vanzarea acestui brand catre Unilever. Sistemul de distributie al Napoca acopera in special regiunea Transilvaniei, potrivit datelor din piata.
Tranzactia prin care Unilever a preluat Napoca, de peste 10 mil. euro, potrivit unor surse din piata, a inclus si achizitia liniei de productie de inghetata a Napolact, companie din grupul Friesland Foods.
"Inghetatele Napoca sunt in continuare produse in fabrica din Cluj a Napolact. Fabrica a ramas in proprietatea Friesland, Unilever preluand doar anumite active - linia de productie de inghetata, masinile de distributie si cabinetele frigorifice; preluarea acestor active este parte din tranzactia de achizitie. In acest an nu vom modifica nimic in modelul nostru de productie", a mai spus Barbulescu.
De cealalta parte, inghetata Algida distribuita la nivel local provine din fabricil