La finalul unei stagiuni bogate, Teatrul National din Bucuresti a oferit o seara aparte, sub semnul Sarbatorii muzicii. S-a dorit a fi un moment special, prin care sa fie inaugurat pianul de concert Yamaha, pe care teatrul l-a achizitionat cu sprijinul Ministerului Culturii, instrument ce trebuia „cantat“ de un interpret pe masura. A fost invitat pianistul Dan Grigore sa sustina un recital, alaturi de muzicieni si actori de elita. Asa cum s-a mentionat si în conferinta de presa, spectacolul a fost gandit ca o întalnire între prieteni, într-o relatie lejera, punctata de secvente de improvizatie, programul ramanand, pana în ultima clipa, un „secret“ dezvaluit doar pe scena, sub lumina reflectoarelor. Amfitrion a fost actorul Ion Caramitru, iar „erou principal”, evident, pianul care s-a aflat în centrul scenografiei elegante (semnata de Florilena Popescu-Farcasanu), în care sfesnicele înalte, lumanarile aprinse, jilturile si jocul de lumini au conferit o atmosfera ideala pentru un asemenea eveniment.
Sunetul placut al pianului – poate usor aspru la început –, a fost relevat publicului ce invada sala prin Coralul de Bach si Impromptu de Schubert interpretate de maestrul Dan Grigore, care a mai abordat în alternanta cu interventiile actorilor si alte opusuri din marea literatura dedicata claviaturii, precum Pasarea profet de Schumann, Preludii de Rahmaninov, o încantatoare Poveste a batranului negru sau Publicitate doua Valsuri de Chopin. Dar a cantat si alaturi de Johnny Raducanu, care a propus doua dintre piesele sale – Cantec de leagan si Doinind –, apoi împreuna cu excelentul violonist Gabriel Croitoru – a pus în valoare sunetul cald al viorii lui Enescu, un Guarneri pe care a interpretat Tristetea dragostei, Capriciu vienez, Frumosul rozmarin sau Mic vals vienez. Un alt invitat, pianistul Mihai Ungureanu, a optat pentru o Mazurca de