Paginademedia.ro citează în exclusivitate o declaraţie a lui S.O. Vântu, patron al trustului Realitatea-Caţavencu: pierderile trustului condus de Emil Hurezeanu, fost jurnalist la Europa Liberă, se cifrează pe primele şase luni ale lui 2009 la 12.000.000 de euro. Estimările indicau, până la sfârşitul anului, o pierdere de 25.000.000 de euro, dar, prin ajustări salariale, pierderea va fi redusă la 19.000.000 de euro. Reducerile salariale vizează diminuarea cu 50% a salariilor de la 4.000 de euro în sus. În sus, până unde?, îţi vine să întrebi, făcând o evaluare rapidă a raportului calitate a emisiunilor/salarii ale realizatorilor. De altfel, tot paginademedia.ro arată că, de la 185.000 de telespectatori pe zi, în ianuarie 2003, Realitatea TV a ajuns la 93.000 de telespectatori pe zi, în iunie 2009.
Aşadar, Vântu, patron, şi Hurezeanu, director, au aruncat pe geam 12.000.000 de euro, ca jumătate din audienţă să-şi ia câmpii. Dar cum ar fi putut face altfel zeci de mii de telespectatori, când trupa de la Realitatea TV a coborât în cele mai mizerabile cantoane ale profesiunii de jurnalist?
Rămâne întrebarea naivă: de ce vrea S.O. Vântu să piardă bani şi cum poate Emil Hurezeanu să păstorească un asemenea jurnalism?
În Evenimentul Zilei din, 6 iulie, Mircea Mihăieş îşi pune aceleaşi întrebări. El are şi câteva răspunsuri: (...) Deşi funcţionează asemeni unei fabrici de napolitane, presa şi televiziunile au drept obiect al muncii lucruri care producătorilor de napolitane nici nu le-ar trece prin cap: să dărâme partide, să schimbe sau să compromită lideri politici, adversari ori personalităţi publice.
Combinaţia dintre interesele veroase ale oligarhilor şi amestecul violent în treburile guvernării au dus la un fenomen despre care nu are curaj să vorbească aproape nimeni. (...) Patronii de presă n-au interdicţia de a avea şi alte afaceri. În cazu