Piata de consultanta in resurse umane va inregistra o crestere intre 15% si 20% in urmatorul an, potrivit antreprenorului in resurse umane si fostul HR manager Vodafone - Anca Podoleanu.
“Desi piata de servicii integrate de consultanta in resurse umane nu ajunge nici macar la 10 milioane de euro, cred intr-o crestere, chiar si in vremuri de criza. Acum companiile sunt orientate spre eficientizarea procesului de resurse umane. Sunt mai putin dispuse sa investeasca in partea operationala a HR-ului – recrutare si training –, dar mult mai focusate in a trasa o strategie de manageriere a personalului pe urmatorii trei ani”, spune Podoleanu, fondator al companiei de consultanta Choice Consulting.
Consultanta de resurse umane presupune, in opinia Ancai Podoleanu, atat o parte de strategie – dezvoltarea competentelor angajatilor, cresterea liderilor, descoperirea si retinerea talentelor sau motivarea personalului, cat si o parte operationala – de administrare a angajatilor, de recrutare, training si evaluare.
“Piata inca nu constientizeaza ce rol joaca departamentul de resurse umane in strategia organizatiei. Sunt companii cu cateva mii de angajati care, chiar si acum, nu au departamente de resurse umane”, adauga ea.
Problema majora, acutizata de criza, a companiilor romanesti o reprezinta lipsa de strategie in retentia si motivarea personalului. Perioada de dinainte de criza, un adevarat boom al angajarilor pe piata fortei de munca, era caracterizata printr-un grad mare de mobilitate a personalului, prin licitarea unor salarii cat mai consistente si prin bugete de HR risipite pe traininguri inutile.
“Cunosc cazuri In care un manager si-a trimis colegul sa faca un curs in strainatate, cand acesta terminase cu rezultate bune un proiect. De fapt, se dorea o motivare a angajatului. Dar pentru a-l motiva nu trebuie sa il trimiti la alte cursuri. Il poti