Peste 50% dintre firmele româneşti cu mai mult de 50 salariaţi au apelat în acest an la disponibilizări pentru a reduce cheltuielile din cauza crizei, procentajul fiind la jumătate în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, potrivit unei analize a firmei Mercury Research. Analiza a fost realizată în luna aprilie, pe un eşantion de 200 de firme. La studiu au participat persoane din managementul companiilor, interviurile fiind realizate online şi telefonic. Firmele au fost împărţ
Peste 50% dintre firmele româneşti cu mai mult de 50 salariaţi au apelat în acest an la disponibilizări pentru a reduce cheltuielile din cauza crizei, procentajul fiind la jumătate în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, potrivit unei analize a firmei Mercury Research.
Analiza a fost realizată în luna aprilie, pe un eşantion de 200 de firme. La studiu au participat persoane din managementul companiilor, interviurile fiind realizate online şi telefonic. Firmele au fost împărţite în trei categorii, respectiv firme mari, cu peste 50 de angajaţi, medii, cu 10-49 angajaţi, şi mici, cu mai puţin de 10 angajaţi.
„Organizaţiile, în funcţie de mărimea acestora, au adoptat strategii diferite pentru a face faţă situaţiei economice actuale. Cu cât este mai mică organizaţia, cu atât strategia companiei este mai orientată pe stoparea investiţiilor. Pe de altă parte, cu cât este mai mare compania, cu atât aceasta este mai îndreptată către reducerea de personal”, se arată într-un comunicat al firmei de cercetare de piaţă.
Autorii studiului arată că printre măsurile luate de firme pentru a face faţă crizei se numără disponibilizarea de personal, îngheţarea salariilor, reducerea sau blocarea bugetelor de investiţii, pentru team building-uri sau pentru bonusuri.
Firmele mai mici, mai puţin predispuse la disponibilizări
Studiul relevă că 52% dintre companiile mari au făcu