Concluzia la care au ajuns autorităţile locale şi conducerea Muzeului Capitalei, în urma a ceea ce ar fi trebuit să însemne un control la nivelul instituţiei, este faptul că bucureştenii sunt dezinteresaţi de cultură. Unul dintre participanţii la discuţiile de ieri de la Muzeul Municipiului Bucureşti, Ioana Cristea, şefa Secţiei Artă a instituţiei, a declarat în timpul analizelor că publicul este dobitoc.
Controlul autorităţilor locale la Muzeul Municipiului Bucureşti (MMB)s-a transformat ieri într-o rafală de acuzaţii lansate de către responsabilii plătiţi din bani publici faţă de reporterii ziarului „Adevărul”. Mai mult, conducerea MMB şi reprezentanţii Comisiei de Cultură din cadrul Consiliului General au căzut de acord că vina pentru anonimatul în care bălteşte instituţia condusă de 13 ani de Ionel Ioniţă o poartă publicul. Concluzia oficialilor: activităţile muzeului există, sunt atractive şi bine promovate, dar „bucureştenii sunt ţărani”.
Megaspecialişti care fac afişe şi fluturaşi
În ceea ce priveşte promovarea instituţiei, aceasta, dacă ar exista, ar fi ilegală, au arătat reprezentanţii Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB). „Legislaţia nu permite promovarea instituţiei, ci doar a proiectelor derulate”, a declarat Irina Bologa, responsabilă cu evaluarea programelor, strategiilor culturale şi instituţii de cultură în PMB. Ea a precizat că informarea publicului se face prin fluturaşi şi afişe.
De asemenea, reprezentanţii muzeului au explicat că site-ul instituţiei este un instrument foarte eficient de informare. Aceasta, în condiţiile în care nu există nici măcar o variantă în limba engleză pentru turişti. Faptul că, pe site, preţul biletului este de 2,05 lei, dar în realitate intrarea costă 6 lei a fost explicat simplu ca fiind „o problemă tehnică”.
Bucureştenii, „prima generaţie de ţărani la bloc”
Un alt vinovat pentru praf