Retailerul de electronice si electrocasnice Altex a raportat vanzari de 344 de milioane de euro in 2008, in crestere cu 9,5% fata de rezultatul de 314 milioane de euro din anul anterior. In acelasi timp, compania continua sa inregistreze pierderi, al treilea an consecutiv, din cauza fluctuatiilor de curs valutar si a reducerii consumului in piata de profil.
„Rezultatul net este negativ, iar principala cauza a pierderilor sunt diferentele de curs valutar", a declarat Dan Ostahie, presedintele companiei.
Avansul vanzarilor, de 47%, din primul semestru din 2008 a fost neutralizat partial de caderea sectorului in ultimele trei luni ale anului, iar rezultatul EBITDA, care a ajuns la 1,3% din cifra de afaceri (aproape 4,5 milioane de euro), a fost erodat de presiunea pe pret si de costurile reducerii stocurilor.
Potrivit Altex, in ponderea vanzarilor categoria produselor electronice a continuat sa detina cea mai mare proportie (27%), in timp ce vanzarile de electrocasnice au reprezentat 27%, iar produsele foto 7%.
Altex este ultimul dintre principalii retaileri care prezinta rezultatele aferente anului trecut, dupa ce Domo si Flamingo au raportat nivelul afacerilor inca din primul trimestru.
„Trebuia sa avem o explicatie a ceea ce se va intampla in continuare in piata, de aceea am amanat raportarea rezultatelor. In februarie simteam cum piata mergea in jos, dar era ceata. Acum putem vedea evolutia viitoare", a spus Ostahie.
Domo, situat pe locul doi, a avut o crestere a vanzarilor de 5,6%, la 207,5 milioane de euro, iar Flamingo o crestere de 15%, la 202,2 milioane de euro.
Urmeaza restructurarea financiara si dezvoltarea retelei
Dupa ce in ultimele 7 luni compania a reconfigurat reteaua prin relocari, inchiderea magazinelor neprofitabile, precum Media Galaxy Unirii, sau redimensionarea spatiilor de retail, potrivit repr