Piaţa auto din Rusia aduce tristeţe constructorilor, chiar dacă unele mărci sclipesc prin creşteri remarcabile. Vânzările de automobile noi au scăzut cu 56% în luna iunie pe piaţa rusească, înregistrând însă o uşoară revenire, de două procente, comparativ cu luna anterioară (58% - n.r.), a anunţat Asociaţia Afaceriştilor Europeni (AAE).Pentru prima jumătate a acestui an, vânzările de maşini noi au scăzut cu 49%, la 763,926 unităţi, pe fondul reducerii cheltuielilor d
Piaţa auto din Rusia aduce tristeţe constructorilor, chiar dacă unele mărci sclipesc prin creşteri remarcabile. Vânzările de automobile noi au scăzut cu 56% în luna iunie pe piaţa rusească, înregistrând însă o uşoară revenire, de două procente, comparativ cu luna anterioară (58% - n.r.), a anunţat Asociaţia Afaceriştilor Europeni (AAE).
Pentru prima jumătate a acestui an, vânzările de maşini noi au scăzut cu 49%, la 763,926 unităţi, pe fondul reducerii cheltuielilor determinate de reducerile salariale şi concedierile apărute în cel mai prost din ultimii zece ani pentru economia Rusiei. De asemenea, un factor important care a dus la înjumătăţirea pieţei auto ruseşti este lipsa de finanţare.
Situaţia dezolantă din rusia intră în contrast evident cu piaţa indiană, acolo unde vânzările de maşini noi au crescut pentru a cincia lună consecutiv, potrivit statisticilor publicate miercuri, scrie Automotive News.
Mărcile europene, în declin uşor
Constructorul Volkswagen, care intenţionează chiar să crească producţieia la fabrica din Kaluga a înregistrat o scadere cu 11% a vânzărilor în Rusia pentru primele şase luni ale anului în curs. Cel mai mare constructor auto din Europa a anuţat o scădere cu 38% a vânzărilor pe segmentul "van".
De asemenea, PSA/Peugeot-Citroen, care în luna iunie anunţa o investiţie de 730 milioane de dolari în partener