Titlul de mai sus era pus deasupra primei cronici de teatru semnate de Magdalena Boiangiu, în „Adevărul literar şi artistic“, la 28 noiembrie 2007. În 2007, Magdalena Boiangiu accepta să facă parte din echipa care relansa „Adevărul literar şi artistic“. Inteligenţa ei a trăit în acest spaţiu, al cronicii de teatru, până în 2009. În luna ianuarie a acestui an ne-a anunţat că, temporar, va trebui să renunţe la rubrică. Avea de dus o luptă cu o boală perfidă, care a răpus-o în cele din urmă.
În aproape doi ani a analizat în fiecare săptămână câte un spectacol. Magdalena Boiangiu venea în redacţie şi ne ruga să-i citim cronicile. „Să nu fac vreo gafă!”, spunea.
După ce i le înapoiam, fără vreo corectură, ne întreba: „E cât de cât inteligibil ce am scris? Se înţelege?“ Iar noi înţelegeam, întotdeauna, foarte multe, atunci când descifram gândurile Magdalenei Boiangiu.
Rareori acorda cinci stele din cinci unui spectacol. Iată câteva producţii teatrale care au emoţionat-o şi care au reuşit s-o impresioneze. Citatele sunt extrase din cronicile ei din „Adevărul literar şi artistic“.
Spectacolele de cinci stele ale Magdalenei Boiangiu:
28 noiembrie 2007:
„Stai în fotoliu şi-ţi place“
„Sigur, e problema mea personală dacă pusă în situaţia de a revedea un spectacol aş prefera «Nasul» lui Dabija «Faustului» lui Purcărete. Cred că ceea ce a păţit funcţionarul lui Gogol e la fel de important şi dureros, la fel de plin de consecinţe ca şi pactul lui Faust. E un defect personal: reacţionez suspicios la grandios“.
30 ianuarie 2008:
„Viaţa la ţară, între vodcă şi ceai“
„După ce a văzut premiera cu «Unchiul Vania» la Cluj, actriţa Mariana Mihuţ a propus înfiinţarea unei linii interurbane de autobuze pentru ca spectatorii din toată ţara să aib