Romanul Dusan Wilms, care a revenit in mai la conducerea Metro Cash & Carry Romania, spune ca expansiunea retelei nu a luat sfarsit si ca marcile proprii vor fi un punct esential in strategia pe urmatorii trei ani.
La o luna si jumatate de la revenirea in tara ca director general al Metro Cash & Carry Romania & Republica Moldova, Dusan Wilms, 48 de ani, aflat acum la al doilea mandat de executiv pe piata locala, spune ca va definitiva in septembrie strategia pe termen lung a retelei, printre proiectele analizate fiind si introducerea unui nou concept de comert pe segmentul business-to-business.
"Introducerea unor noi marci proprii, promovarea si relansarea acestor produse vor fi un element important al strategiei retelei pe urmatorii trei ani. Pregatim relansarea marcilor private in toamna", afirma Wilms.
Noul director mai spune ca va lucra cu aceeasi echipa de top management ca si predecesorul sau, Franois Oliver. Wilms a mai condus compania in perioada 1999-2005, ultimii ani de expansiune continua a retelei. Obiectivele actualului mandat sunt diferite, in conditiile in care segmentul cash & carry inregistreaza un declin pe fondul crizei, multi comercianti sau patroni de restaurante renuntand la afaceri din cauza scaderii numarului de clienti, potrivit datelor din piata.
Anul trecut, reteaua Metro Cash & Carry Romania a avut o scadere de 7% a vanzarilor pe metru patrat fata de 2007, potrivit unei analize a ZF.
"In acest moment suntem afectati de situatia de pe piata in sectorul bunurilor nealimentare. Pe de alta parte, vanzarile de produse alimentare, care detin cea mai mare pondere in cifra de afaceri, inregistreaza o crestere destul de frumoasa", afirma Wilms.
Potrivit datelor din piata, ponderea produselor alimentare in vanzarile totale ale unui magazin cash & carry se situeaza in jurul a 70-75%.
Wilms nu exclude in