După mai mult de cinci ani de la lansare, serviciul GMail a scăpat de eticheta "beta", informează Associated Press.
Google a anunţat că serviciul său de e-mai, dar şi celelalte trei aplicaţii din suita Google Apps, sunt produse finite. Dar astea nu înseamnă că Google le consideră complete sau că nu mai e nevoie să fie îmbunătăţite.
Eliminarea etichetei "beta" nu aduce mari noutăţi. Google a explicat că decizia are la bază raţiuni economice şi nu marcarea unei inovaţii în domeniu.
Scopul este de a atrage clienţi pentru suita Google Apps şi se pare că eticheta "beta" speria clienţii. Varianta completă se vinde cu 50 de dolari/utilizator pentru clienţii-companii, aceştia primind acces offline şi suport tehnic 24 de ore/7 zile pe săptămână. "Multe companii care au studiat atent aplicaţiile au văzut că sunt complete", a declarat Rajen Sheth, Google senior product manager. "Dar este vorba despre cum sunt percepute lucrurile, iar în multe cazuri acest lucru determină companiile să nu mai arunce nici măcar o privire".
Google Calendar, Google Docs şi Google Talk au ieşit acum din varianta "beta", dar alte aplicaţii Google, precum Scholars, vor rămâne în acest mod.
Utilizatorii nostalgici, care s-au obişnuit cu sigla GMail beta, o pot avea înapoi pe ecran. Trebuie doar să-şi acceseze contul, să intre la setări, apoi Labs, unde vor putea bifa revenirea la "beta".
Google susţine că peste 1,7 milioane de companii utilizează Google Aps, deşi nu a dezvăluit câte dintre acestea plătesc pentru servicii. (V.M.)
După mai mult de cinci ani de la lansare, serviciul GMail a scăpat de eticheta "beta", informează Associated Press.
Google a anunţat că serviciul său de e-mai, dar şi celelalte trei aplicaţii din suita Google Apps, sunt produse finite. Dar astea nu înseamnă că Google le