Problemă: dacă ţinem seama de faptul că un automobil poate circula, în medie, pe autostradă cu 120 de kilometri la oră şi că de la Braşov până la Borş sunt cca 500 de kilometri, în cât timp străbate un automobilist acest traseu? Răspunsul e poate descumpănitor pentru elevii silitori de şcoală primară: în cincizeci de ani - timpul aproximativ necesar pentru că nişte guverne, precum cele păstorite de Traian Băsescu, să termine Autostrada "Transilvania".
Poate ştiţi că am încercat să vizitez săptămâna trecută împreună cu mai mulţi colegi - inclusiv parlamentari - şantierul Autostrăzii Bechtel din zona Cluj şi că ordinele ministrului Berceanu ne-au împiedicat, în mod stupid, să o realizăm. Evident că acolo nu e un obiectiv secret, mai ales pentru un vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor. Acolo nu se fabrică nici rachete şi nici antidotul gripei porcine.
Şi oricum acolo se cheltuiesc bani publici, nu e vorba de şantiere private, de apartamente pentru clienţi simandicoşi. Singurul mare secret pe care dorea să-l apere domnul ministru e ştiut de toată lumea: şantierul autostrăzii este pregătit pentru campania prezidenţială.
După ce, în 2004, Traian Băsescu considera că autostrada este o "eroare", că "nu se justifică din punct de vedere economic", după ce a cerut anularea şi tragerea la răspundere a celor vinovaţi, după ce a anunţat că preţul real nu este de 2,2 miliarde de dolari, ci de 8 miliarde.
De altfel, probabil că ştia ceva, din moment ce, prin oprirea lucrărilor în 2005 şi 2006, costurile pentru despăgubirea celor cărora li s-au expropriat terenurile au crescut exponenţial, la fel preţul cimentului şi
al fierului beton, la fel costurile pentru închiderea organizărilor de şantier sau costurile cu concedierile şi reangajările.
Din 2004, Autostrada Transilvania a "hibernat" din motive politice. Atunci, domnul ministru Dobre a blocat