Grupul francez Cegis, care administreaza 12 centre comerciale pe piata locala, circa 20% din totalul de malluri din Romania, afirma ca mallurile care si-au creat un vad comercial nu intampina probleme majore ale scaderii traficului in magazine, pentru ca si-au fidelizat clientii. Traficul a scazut in medie cu circa 10-20% de la inceputul anului, in timp ce consumul s-a redus la inceputul anului, iar ulterior a crescut usor si a ramas constant.
„Centrele comerciale deschise mai demult, precum Orhideea Constanta, Carrefour Ploiesti si Tom Constanta nu s-au confruntat cu scaderi de trafic prea mari si nici cu plecari ale retailerilor, pentru ca si-au creat o baza de clienti fideli", a declarat Sergiu Istrate, directorul general al Cegis Imobiliare, subsidiara locala a grupului Cegis.
Compania administreaza 12 centre comerciale Orhideea, Esplanada, Carrefour Colentina, Grand Arena (toate trei in Bucuresti), Carrefour Ploiesti, Carrefour Brasov, Promenada Mall Bacau, Promenada Mall Focsani, Tom Constanta, Felicia Iasi, Era Iasi si Era Oradea. Centrele comerciale au o suprafata comerciala de peste 120.000 mp si un trafic de peste 200.000 de clienti zilnic.
De sapte ani in Romania
„Mallurile din Romania sunt de weekend si dupa ora sase seara. In afara acestor intervale de obicei centrele comerciale sunt mai mult goale. In plus, daca afara ploua, traficul este mai intens, iar daca este cald, romanii prefera sa plece in excursii la sfarsitul saptamanii in afara oraselor si traficul scade", spune Istrate.
Insa din cauza crizei, Cegis va inchide anul acesta contractele de administrare a centrelor comerciale Promenada Mall ale dezvoltatorului belgian BelRom de la Focsani si Bacau, pentru ca belgienii si-au facut propriul departament de administrare in conditiile actuale ale pietei.
„Cu BelRom vom inchide contractele de comun acord. Suntem