Cererea pentru asa-numitele calatorii aeriene premium a scazut puternic, in aceeasi linie cu economia, conducand la anunturi recente din partea unor companii precum Qantas si British Airways privind planurile lor de a reduce numarul de locuri la clasa intai.
Cu toate acestea, pentru cei carora le este greu sa zboare fara sa se bucure de caviarul Beluga si fara pijamalele ce poarta semnatura unui designer mai exista insa locuri, scrie The New York Times.
Chiar daca majoritatea companiilor elimina locurile la clasa intai, unele companii aeriene opteaza chiar pentru extinderea serviciilor lor de top pentru zborurile de lunga durata - si ofera imbunatatiri pentru anumite servicii - ca o modalitate de a-si pastra cei mai valorosi clienti pana in momentul cand starea economiei va fi mai buna.
Companii aeriene precum Lufthansa, transportator aerian de origine germana, si Air-France - KLM, cea mai mare companie de profil din Europa, au optat pentru deschiderea in Europa si SUA de noi sali de asteptare destinate exclusiv pasagerilor cu bilete la clasa intai. Acestea planuiesc de asemenea, sa grabeasca livrarile noilor aeronave A380 superjumbo pentru a-si putea rasfata clientii de top.
Cabinele la clasa intai ajung instrument de marketing
O parte a investitiilor urmeaza sa pozitioneze companiile aerine in top pentru momentul cand criza va trece si lucrurile vor incepe din nou sa mearga bine. Cu toate acestea, chiar si companiile cunoscute ca avand probleme financiare, precum American Airlines, anunta ca ele considera cabinele la clasa intai drept un instrument important pentru pastrarea loialitatii clientilor de top.
„Utilizam cabinele noastre la clasa intai ca un stimulent pentru cei care zboara des si pentru companiile care au cont la noi," a spus Richard Hedges, purtatorul de cuvant al American Airlines la Londra. El a confirm