Cum raspund producatorii romani celei mai puternice ofensive a multinationalelor pe piata inghetatei: se concentreaza tot pe comertul traditional, iar bugetele de promovare nu sar peste un milion de euro.
Cei mai mari producatori romani de inghetata mizeaza si in acest an pe cresteri de vanzari intre 10-30%, cu toate ca bugetele lor de promovare par a fi neinsemnate in comparatie cu investitiile Unilever, cel mai nou jucator de pe piata, devenit un adversar de temut al firmelor locale.
Unilever a demarat o campanie puternica de promovare a inghetatei pe TV la scurt timp dupa ce a anuntat ca intra pe piata romaneasca cu divizia Algida, adica la inceputul verii. In acest moment, Unilever este singurul jucator de pe piata inghetatei care isi promoveaza produsele pe televizor, avand in derulare 4 campanii pentru brandurile Big Milk, Carte D'Or, Magnum si Napoca - marca romaneasca achizitionata anul acesta de la Friesland Foods.
Pentru a-si face loc pe piata, gigantul din industria bunurilor de larg consum pariaza astfel pe TV, cel mai scump canal de promovare, pe care companiile locale mai mult l-au ocolit din cauza costurilor mari. Investitiile sale in promovare sunt de ordinul milioanelor de euro, potrivit estimarilor ZF. De partea cealalta, producatorii au bugete de promovare de maxim un milion de euro, cei mai multi investind in comunicare mai putin de 500.000 de euro.
Nestlé Ice Cream nu a comunicat valoarea investitiilor in promovare pentru acest an, insa reprezentantii companiei au precizat ca acestea vor fi mai mari cu peste 10% fata de cele din 2008. In acest moment, Nestlé nu are spot-uri TV pentru inghetata. Oficialii companiei elvetiene au declarat ca vizeaza in acest an si dezvoltarea businessului in HoReCa, prin investitii in brandul La Cremeria si prin extinderea distributiei la nivel national.
Antreprenorii local