7.000 de ceferişti au fost trimişi vineri în şomaj tehnic şi timp de trei luni vor fi plătiţi cu 75% din salariu. Măsura este de protecţie socială, spune Radu Berceanu, ministrul Transporturilor. Cum nu mai sunt bani pentru chenzină, şi nimeni nu îşi doreşte să rămână şomer, o vacanţă prelungită pare a fi salvarea muncitorilor. Berceanu nu face însă economii pe toate liniile. Proiectul falimentar trenul Gara de Nord-Otopeni a adus pagube CFR-ului de peste un milion de euro, dar este menţinut în viaţă cu orice preţ.
Ideea lui Berceanu de a introduce un tren pe relaţia Gara de Nord-Otopeni goleşte lunar visteria statului de peste 300.000 de euro. Trenurile circulă goale, iar potenţialii pasageri se înghesuie să ajungă la aeroport cu autobuzul 780, pe care îl iau din gară şi îi lasă direct în faţa Aeroportului Otopeni. Cu atât mai mult cu cât costul unei călătorii cu autobuzul este aproape la jumătate decât cea cu trenul: 3,5 lei de persoană faţă de 6 lei biletul de tren.
UN PROIECT AMBIŢIOS
La începutul anului, Radu Berceanu anunţa cu surle şi trâmbiţe că va defluidiza traficul pe DN1 la ieşirea din Capitală prin introducerea unei linii feroviare care va face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni. Măsura era menită să înscrie Capitala în rândul celor europene, care au linii directe între gară şi aeroport.
Toate bune şi frumoase, numai că pasagerii trenurilor urmau ruta Gara de Nord Bucureşti-Triaj-Chitila-Mogoşoaia-Baloteşti, unde coborau în plin câmp şi erau preluaţi de autobuze până la aeroport. "Am făcut deja probele pentru trenul care va merge între Bucureşti Nord şi Otopeni, iar durata călătoriei va fi de 40-45 de minute. Nu este o soluţie pe termen lung, însă este o soluţie sigură, la care nu trebuie făcută nici o investiţie", declara Radu Berceanu la momentul lansării trenului.