O dezbatere privind plata continutului oferit online, o problema care a lovit intai in plin ziarele, iar acum s-a extins la nivelul intregii industrii media, este asteptata sa domine discutiile dintre cei mai puternici oameni din media mondiala, care se reunesc in aceasta saptamana in cadrul unei reuniuni organizate anual in Statele Unite, scrie Financial Times.
Timp de o saptaman pe an, Sun Valley - o statiune turistica din statul Idaho, in partea centrala a SUA, este transformata de banca de investitii Allen & Co. intr-un spatiu coplesit de miliardari, care acum trebuie sa se gandeasca prin ce metoda vor scoate bani din continutul online - stiri, articole, videoclipuri sau showuri de televiziune.
La reuniunea care aduna aproximativ 300 de executivi media participa an de an nume ca Bill Gates, Warren Buffett si Rupert Murdoch. Iar cum definitia industriei media s-a extins, acum pe lista invitatilor se afla si Mark Zuckerberg - CEO al retelei sociale Facebook sau Evan Williams - CEO-ul Twitter.
In aceasta saptamana este de asteptat ca participantii sa fie mai putin relaxati in conditiile in care Zentih Optimedia a anuntat la inceputul acestei saptamani ca industria mondiala de publicitate va scadea mai puternic decat estimarea initiala, de 8,5 la suta. Recesiunea din Statele Unite, care a ajuns deja la cea de-a 19-a luna, a fortat gigantii media sa reia disputele privind modul in care ar trebui sa ofere continutul si serviciile: gratuit sau cu plata?
In urma cu un deceniu ziarele au oferit gratuit prin internet cele mai bune produse ale lor, iar acum se confrunta cu dificila problema de a le cere cititorilor bani pentru continut. Intrebarea care ar fi cea mai buna metoda de a evita dificultati similare in monetizarea continutului a polarizat grupurile media care sunt prezente in aceasta saptamana in Sun Valley. Mogulii media nu vorbesc d