In topul celor mai mari 10 proiecte de infrastructura obtinut de Ziarul Financiar de la Transporturi lucreaza doar 5.500 de muncitori, circa 1% din totalul muncitorilor din constructii. Cum poate fi relansata astfel economia?
Bombardati de declaratiile autoritatilor privind faptul ca infrastructura este obiectivul numarul unu al actualului Guvern, Ziarul Financiar a solicitat topul celor mai mari 10 santiere care sunt operationale in prezent in functie de numarul de muncitori care lucreaza pe santier, numarul de kilometri de drum construiti/reabilitati, valoarea contractului de executie si stadiul lucrarilor.
Din raspunsul primit reiese ca valoarea celor mai mari zece santiere de infrastructura aflate in prezent in executie se ridica la circa 1,1 mld. euro. Spre comparatie, valoarea de investitie a primelor zece santiere private este de 2 mld. euro, dubla fata de cea a statului.
"Proiectele de infrastructura nu inseamna nimic fata de cele din mediul privat. Doar un miliard de euro nu este suficient pentru primele zece santiere. In plus, trebuie vazut cum se lucreaza pe aceste santiere si daca sunt plati restante. Ar trebui in fiecare judet sa fie cate un proiect major de infrastructura in derulare, pentru ca in prezent a crescut foarte mult numarul somerilor din constructii", a declarat Razvan Niculescu-Aron, vicepresedintele Patronatului Societatilor din Constructii (PSC).
Presedintele Traian Basescu a declarat recent ca in perioada urmatoare va face vizite de lucru la principalele santiere de constructii, in conditiile in care in bugetul guvernului sunt prevazute investitii totale de circa 9 miliarde de euro pentru infrastructura.
Insa presedintele ar trebui sa se duca in vizita la santierele private, care in continuare sunt cele care genereaza cele mai multe locuri de munca. Fie ca sunt centre comerciale, spatii de bir