Toti operatorii de telefonie ar trebui sa-si extinda in perioada urmatoare sistemele de prioritizare a apelurilor la numarul unic de urgenta 112, pentru a fi evitate congestiile in retele aparute in situatii precum cea a cutremurului din 25 aprilie, considera autoritatea de reglementare in telecomunicatii, la finalul anchetei efectuate asupra furnizorilor de telefonie. Masurile suplimentare ar trebui aplicate numai in situatii de urgenta, pentru evitarea cresterii costurilor pentru operatori si implicit pentru utilizatori.
„Pentru a trata mai eficient in viitor congestii precum cea din seara zilei de 25 aprilie am solicitat introducerea de catre toti operatorii a unor proceduri de prioritizare suplimentare, care insa ar trebui aplicate numai in situatii de urgenta. Respectam in acest fel principiul proportionalitatii si evitam cresterea disproportionata a costurilor pentru operatori, costuri care s-ar reflecta in facturile utilizatorilor finali”, a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.
Mecanismele de prioritizare a apelurilor 112 variaza de la un operator la altul
Investigatia extinsa aupra operatorilor de telefonie a stabilit ca operatorii aveau implementate, la data cutremurului, diverse mecanisme si proceduri menite sa optimizeze tratarea apelurilor catre serviciul de urgenta 112.
"Investigatiile au aratat ca numarul si eficienta mecanismelor implementate variaza de la un furnizor la altul, in functie de tipul retelei si de echipamentele utilizate, dar si faptul ca aceste mecanisme nu pot solutiona complet problema apelurilor nefinalizate in situatii de congestie a retelei cauzate de cresteri masive si bruste a numarului de apeluri", a anuntat autoritatea.
Operatorii vor raporta periodic catre arbitrul telecom traficul la 112
Autoritatea a mai anuntat ca va monitoriza modul in care opera