În ultimii doi ani, Autostrada Soarelui nu a avansat cu nici un milimetru. Ultimul tronson, respectiv Drajna - Feteşti, în lungime de 36,8 kilometri, a intrat în circuit în mai 2007. Deşi în teren nu se vede nimic, reprezentanţii CNADNR spun că lucrările au avansat foarte mult, însă din birou. Construcţia tronsonului Cernavodă - Constanţa, care ar face ca A2 să fie completă, demarează într-o lună, spun optimişti reprezentanţii CNADNR. Cu toate că de doi ani şoferii nu văd nici un kilometru nou de asfalt pe Autostrada Bucureşti - Constanţa, drumarii susţin că în acest timp au fost realizate tot felul de demersuri meticuloase în vederea finalizării autostrăzii către mare. "Deşi nu se vede în teren ceea ce s-a realizat în perioada 2007-2009, în vederea finalizării Autostrăzii Soarelui, să ştiţi că s-au făcut foarte multe proceduri premergătoare în acest sens.
E nevoie de foarte multe avize şi autorizaţii pentru demararea lucrărilor propriu-zise, iar toate acestea se fac în timp. Să nu mai spun de problemele pe care le întâmpină Compania Naţională de Drumuri în vederea derulării lucrărilor. Au fost descoperite 70 de situri arheologice pe tronsonul Cernavodă - Constanţa, au apărut ceva împroprietăriri care au ajuns pe la Direcţia Naţională Anticorupţie, mai sunt tot felul de cereri din partea primăriilor din zonă, care vor să se mute de pe stânga pe dreapta sau invers, şi tot aşa. Nimeni nu ne ajută să facem autostrăzi, însă toată lumea ne critică", explică Adrian Ionescu, şeful Direcţiei de infrastructură şi concesiuni din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
Acesta susţine că lucrările de execuţie pentru finalizarea Autostrăzii Soarelui vor demara într-o lună. "Lucrările la tronsonul Cernavodă - Medgiadia vor demara garantat într-o lună, iar la câteva săptămâni după vor trece la fapte şi constructorii tronsonului Medg