„La o comanda de 100 de lei, primiti un meniu gratis". Sau „la 6 pizza comandate primiti una in plus". Sau „de astazi facem si livrari la domiciliu".
Si lista poate continua. Oferte la restaurante sau pe site-urile de livrari de mancare la domiciliu au existat dintotdeauna, dar de cand suntem in criza economica parca sunt din ce in ce mai prezente, mai atragatoare si mai multe.
Cativa dintre proprietarii de restaurante au explicat pentru Dupa Afaceri ca aceasta este una dintre cele mai bune strategii pentru a-si atrage si a-si pastra clientii, indiferent ca este criza sau nu. Altii sustin ca este important sa se remarce in acest moment pentru ca piata „se curata", iar intre cei care rezista batalia e din ce in ce mai apriga, asa ca au nevoie sa fie cat mai vizibili pentru a fi alesi de catre consumatori. Totodata clientii au mult mai multa grija la cheltuieli, asa ca ofertele atractive sunt singurele metode de a-i convinge sa mai ia masa in oras.
Pe site-urile de livrari de mancare la domiciliu s-a instaurat de cateva luni un nou trend. Este vorba despre „meniul de criza" (denumit pe alocuri si „meniul zilei"). Ideea a venit probabil din Spania, de la restaurantul Dario din Gijon care, inca din iarna lui 2008, venea cu o propunere greu de refuzat - „meniul anti-criza" compus din supa de fructe de mare, cotlet cu garnitura de orez si pui sau ansoa cu salata (plus paine, bauturi si desert), la pretul de numai 1 euro. Succesul ofertei s-a masurat din prima zi in 200 de clienti care au stat la coada pentru a prinde liber unul dintre cele 49 de locuri din restaurant.
Si la noi au succes „meniurile de criza". La Trattoria Buongiorno din Piata Victoriei exista doua astfel de variante - meniul de pranz si meniul de cina (lansat in aprilie). Astfel, pentru o masa de seara compusa din fel principal, garnitura si un pahar de vin alb sau ro