Pentru românii cu iniţiativă, condiţiile economice grele pot însemna oportunitatea de a-şi schimba viaţa demarând un business. În 2009, puteţi profita de ieftinirile pe linie. Sursa: Codrin Prisecaru
Persoanele care au un ban pus deoparte, iniţiativă, imaginaţie şi nu vor sau nu mai au unde să fie angajate pot profita de opor tunităţile crizei şi îşi pot începe o afacere în condiţii mult mai avantajoase decât ar fi făcut-o până anul trecut. Nu toate firmele se pot adapta condiţiilor dure de piaţă din acest moment. În mod special, au de suferit afacerile cu produse de lux.
În schimb, cele care se adresează unui consumator cu mai puţini bani au toate şansele să prospere. În aceste condiţii, atât spaţiile oferite spre închiriere, cât şi materialele de construcţii sau stocurile de produse sunt mai ieftine în această perioadă. Astfel, cu o sumă cuprinsă între 5.000 şi 35.000 de euro vă puteţi începe un business. Dacă este bine gestionat, vă veţi recupera investiţia în câteva luni şi veţi fi într-o poziţie bună în momentul când criza va trece.
Francize „low cost”
Pentru o persoană care nu are o experienţă bogată în afaceri soluţia francizei este una oportună. Aceasta deoarece cel care intră în business primeşte, de obicei gratuit, toate cunoştinţele şi informaţiile de care are nevoie pentru a avea succes. Potrivit Ralucăi Stanciu, manager de francize la firma de consultanţă în domeniu CHR Consulting, anul acesta „se poartă francizele <>, adică acelea cu investiţii de start cuprinse între 5.000 şi 50.000 de euro.
Candidaţii la franciză sunt mult mai selectivi şi aleg cu precădere zona de consum, cea mai puţin afectată de contextul actual”. Cele mai căutate sunt francizele de alimentaţie, cum ar fi Gogoşeria Fiţoşica (investiţie de circa 6.000 de euro), Piadineria dr. Gusto (peste 15.000 de euro), patiseria Augu