Anul 2009 este in perceptia celor mai multi marketeri anul promotiilor. Desi numarul lor a crescut considerabil, exista cazuri in care ele trec neobservate pe langa consumatori. Ce anume se modifica in comportamentul consumatorilor si care este logica din spatele acestui fenomen sunt cateva din intrebarile la care specialistii prezenti la evenimentul Smark, "Promotiile acum: ce functioneaza si ce nu?” au incercat sa gaseasca un raspuns.
"Chiar daca afisezi oferta in primii zece metri de la intrarea in magazin, nu o va vedea nimeni. Toata lumea se va uita dupa cosuri de cumparaturi. Iata deci un loc bun pentru amplasarea ofertelor promotionale”, spune John Griffiths, fondator al companiei Planning Above and Beyond.
Potrivit acestuia, o promotie este inutila in momentul in care nu sunt luate in considerare diferentele culturale.
"Nu trebuie sa ne gandim doar la promotie, ci si la cultura din spatele ei. Aproximativ 50% din bugetul de promovare este directionat spre promotii. Avem posibilitatea de a transforma comportamentul de cumparare intr-un proces mai implicat, mai profitabil si de lunga durata”, crede Griffiths.
La randul lor, Graeme Douglas si Paul Colman, Senior Planners la Wieden+Kennedy, una dintre cele mai importante agentii de publicitate din lume, sustin ca folosirea in exces a promotiilor poate crea dependenta si poate altera perceptia consumatorului asupra valorii reale a brandului.
"Valoarea brandului nu este nelimitata. Marketerii sunt prea concentrati asupra rezultatelor pe termen scurt si nu observa dezastrul decat prea tarziu. Ce e important este valorificarea brandului. Clientii incep sa se gandeasca la termen lung, sa se asigure ca brandul lor va rezista”, spune Graeme Douglas.
In opinia celor doi specialisti in publicitate, marketerii nu trebuie sa se concentreze pe rezultate pe termen scurt, intrucat acest