Santierul naval Navol Oltenita, singurul obiectiv industrial din cele mai sarace orase din sudul tarii, a fost scos la licitatie cu strigare pentru un pret de pornire de 29,4 mil. euro, acesta fiind unul dintre cele mai valoroase active aflate in lichidare din economia romaneasca din acest moment. Santierul este din anul 2004 in diverse forme de reorganizare dar pana la urma creditorii l-au bagat in faliment anul trecut.
Santierul avea in 2005 1.450 de angajati. Navol producea nave fluviale de mici dimensiuni din 1946 si a esuat din cauza managementului defectuos. Toate santierele navale lucreaza chiar si in prezent la capacitate maxima si au comenzile acoperite pe circa doi ani de zile.
"Planul de reorganizare al societatii a fost respins de judecatori pentru ca nu era viabil si asa s-a ajuns la faliment. Valoarea activelor societatii pe care am gasit-o noi este de 32 de mil. euro dar la licitatiile anterioare nu s-a prezentat nimeni si am redus pretul cu 10% in consecinta. Intentii de a achizitiona activele au mai avut investitori straini, dar nu au fost oferte ferme", spune Otilia Milu, reprezentant al RVA Insolvency Specialist.
Banca Comerciala Romana (BCR), principalul finantator al santierului naval a respins in 2004 mai multe cereri de finantare a companiei, o parte a acestora vizand chiar productia in curs de executie. SIF Muntenia a continuat sa finanteze activitatea companiei, dar nu a reusit sa o redreseze. Activele scoase la vanzare sunt cele aferente santierului naval din port, ale stadionului Oltenita, un club, fabrica de exigen si un camin de nefamilisti. Compania are in prezent datorii de 100 de milioane de lei.
Santierul naval Navol Oltenita, singurul obiectiv industrial din cele mai sarace orase din sudul tarii, a fost scos la licitatie cu strigare pentru un pret de pornire de 29,4 mil. euro, acesta fiind unul dintre cel