Investitiile in infrastructura ar putea genera mai multe locuri de munca, in conditiile in care circa 80% din fondurile alocate pentru infrastructura ar trebui sa fie concentrate in 20 de proiecte majore, care sa fie impartite in cat mai multe tronsoane, potrivit Asociatiei Romane a Antreprenorilor din Constructii (ARACO).
Astfel, din totalul de 9 mld. euro pentru investitii anuntate pentru anul acesta de presedintele Traian Basescu, primele 20 de proiecte de infrastructura ar trebui sa obtina 7 mld. euro, in conditiile in care au trecut deja sase luni din 2009.
Primele zece santiere de infrastructura din tara, care ar trebui sa dea o imagine clara refe ritoare la situatia investitiilor din acest domeniu, atrag investitii de 1,1 mld. euro, insa multe dintre ele sunt incepute inca din 2004, cum este cazul autostrazii Transilvania. In aceste conditii, cele zece proiecte vor atrage anul acesta doar cateva sute de milioane de euro.
„Pentru a suprapune fronturi de lucru nu trebuie lucrat cu aceleasi companii pe mai multe santiere. Licitarea lucrarilor trebuie sa fie facuta pe mai multe tronsoane, limitate la circa 20 de kilometri, pentru a concentra cat mai multi muncitori la o lucrare de amploare. Cred ca o estimare realista ar fi ca 80% din valoarea investitiilor sa fie concentrata in 20 de proiecte. Primele zece santiere au o relevanta discutabila", spune Laurentiu Plosceanu, presedintele ARACO. El considera ca in primele sase luni ale anului s-a lucrat mai putin decat anul trecut, in 2008 fiind in lucru mai multe lucrari de reabilitare a drumurilor nationale.
Asociatia va pro pune saptamana viitoare Guvernului un nou plan de construire de au tostrazi, in functie de fluxul de masini din diferite zone ale tarii.
Noul program pre su pune investitii totale de 10 mld. euro pe o perioada de sase ani. „Actualul plan de constructie de auto