RX 450h continua traditia Lexus in tehnologia motorizarilor hibride, intr-o perioada in care constructorii auto mondiali pun un accent tot mai puternic pe tehnologiile nepoluante.
Pare un oximoron alaturarea termenului nepoluant langa acronimul SUV, dar in cazul Lexus potrivirea este perfecta. Urmeaza cifrele care o demonstreaza: RX 450h este propulsat de un motor cu combustie interna, V6, de 3,5 litri, cu alimentare pe benzina. Produce 249 cai-putere si pentru a pune in miscare un „mastodont" de peste doua tone este ajutat de doua motoare electrice, care urca puterea totala, in regim de functionare in sarcina, la 299 de cai-putere.
Prima impresie data de motorul de 3,5 litri, raportat la protectia mediului, nu a fost prea buna. Am aflat apoi ca acesta functioneaza dupa ciclul Atkinson, iar emisiile de CO2 ajung doar la 148 g/km, echivalentul unei masini de clasa compacta.
Aici se vede contributia motoarelor electrice, cu ajutorul carora consumul in regim mixt ajunge la 6,3 l/100 km.
Consumul este veridic, in cadrul testului rezultatul obtinut de unii dintre colegi ajungand chiar sub pragul de 6 litri de combustibil pentru 100 km. Da, noul model si-a imbunatatit performantele cu 10%, iar consumul a fost redus cu 23%.
Destul insa despre motorul cu combustie interna. Sa explicam sistemul hibrid. Lexus a instalat pe RX 450h doua motoare electrice, cate unul pe fiecare punte, care pot „misca" automobilul fara ajutorul motorului pe benzina pret de 3 kilometri la o viteza maxima de 40 km/h.
Sistemul este completat de tehnologia de transmisie E-CVT (transmisie cu variator continuu de turatie), care contribuie atat la reducerea consumului de combustibil, cat si la acceleratia de 7,6 secunde pana la viteza de 100 km/h.
Inainte de a conduce am trecut peste datele tehnice, ca sa intelegem apoi ce se intampla in masina l