Primul studiu din România care analizează opinii ale managerilor, patronilor şi angajaţilor din industrie, tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, servicii şi turism, a fost lansat şi la Craiova.
Peste 75 % din angajaţii IMM-urilor consideră că managerul direct acordă o importanţă mare şi foarte mare opiniei clienţilor asupra serviciilor oferite, dar, în acelaşi timp, doar 1 % din salariaţii IMM-urilor cred că ideile clienţilor pot ajuta la dezvoltarea afacerii, arată studiul realizat de firma de consultanţă în management The Gallup Organization România şi comandat de compania de training Ascendis.
Dintre angajaţii intervievaţi, 22% susţin că una dintre cele mai importante condiţii pentru a avea succes în afaceri este "să cunoşti foarte bine domeniul tău de activitate" şi "să ai experienţă în domeniul în care ai afacerea". În majoritatea cazurilor, respondenţii nu au putut articula o strategie de dezvoltare pe termen lung. Deşi sunt interesaţi de momentul actual, de evoluţii şi trenduri, antreprenorii nu pot oferi o viziune clară a dezvoltării, bazându-se mai degrabă pe decizii pe termen scurt ce pot fi validate de piaţă.
Managerii şi antreprenorii caracterizează piaţa ca fiind impredictibilă, diversă, ostilă şi incoerentă legislativ. “Dacă în anii anteriori dezvoltarea afacerii se baza pe o creştere organică de volum, în prezent accentul cade pe performanţă. Deşi tema centrală a antreprenorilor este de a menţine echipa completă până la sfârşitul perioadei de criză, "ajustarea" personalului şi răsplătirea angajaţilor "buni" se regăseşte în majoritatea interviurilor”, spune Andrei Gosu, consultant Ascendis.
Opinia clienţilor primează în firmele mici şi turism
În rândul angajaţilor, 48% susţin că în cadrul companiei există un sistem de măsurare a performanţei, iar 1 din 3 angajaţi crede că "eficienţa angajatului în termeni de resurse folo