Mahle Romania, filiala locala a grupului german Mahle, si-a revizuit bugetul pentru anul in curs de la 18 milioane de euro la 14 milioane de euro, scaderea de circa 20% fiind cauzata de reducerea comenzilor din partea producatorilor auto europeni, in special francezi.
„In mare parte diferenta aparuta se datoreaza scaderii dramatice a comenzilor, atat in cadrul productiei de serie, cat si in cadrul proiectelor noi (un procent mai scazut) care urmau sa se deruleze in acest an", a declarat Catalin Tischer, director general al fabricii Mahle din Timisoara. El a adaugat ca reducerea comenzilor vine cu preponderenta din partea clientilor francezi si italieni, in timp ce comenzile marcilor germane VW, BMW sau Daimler se situeaza la un nivel constant.
Mahle estima in cursul anului trecut ca afacerile filialei locale vor urca de la 7,8 milioane de euro (2008) la circa 18 milioane de euro in acest an.
Producatorul de componente deruleaza proiecte noi pentru producatorii de automobile precum Dacia, Porsche, Suzuki sau VW, care lucreaza la implementarea unor noi tehnologii pentru noi motorizari. „In ceea ce priveste spectrul de proiecte noi, tehnologii de fabricatie noi, utilaje sau dispozitive, compania nu a facut niciun pas inapoi. Investitiile pentru noile linii de productie instalate se ridica la un milion de euro", a spus Tischer.
Mahle produce filtre pentru motorizari noi pentru Suzuki si Dacia, iar pentru VW a introdus o noua linie de productie pentru noul motor de 1,2 litri diesel. Reprezentantii Mahle au adaugat ca pentru 2009 bugetul initial de investitii pentru noi proiecte de productie se ridica la 2,5 mil. euro. Compania produce componente auto pentru Daimler, VW, Renault, PSA, Fiat, Opel, Porsche si este singurul furnizor local pentru Rolls Royce.
Mahle a construit in 2005 pe platforma industriala Calea Aradului din Timisoara