Ieri s-au aflat rezultatele la contestaţii şi mulţi candidaţi au fost fericiţi pentru că au obţinut note de trecere sau puncte importante la notă, ceea ce le măreşte mediile. Cele mai multe schimbări, de aproape un punct în majoritatea cazurilor, au fost la limba română, în special la candidaţii cu note între şase şi opt.
La aceeaşi disciplină au fost şi situaţiile cu diferenţe de peste 1,5 puncte, care au necesitat reevaluare. Este foarte greu de înţeles, cel puţin pentru mine, de ce unii profesori se încrâncenează la aceste examene să arate cât de buni sunt, afişând o exigenţă exagerată. Sunt incompetenţi sau se răzbună pe copii?
Candidaţii, la aflarea rezultatelor, deja vehiculau numele unor profesori cunoscuţi pentru exigenţa lor, însă surpriză! Profesorii exigenţi de această dată au fost alţii, totuşi profesori cu gradul I, cu experienţă. Dacă neştiinţa a fost tăiată de pe lista motivelor pentru care s-au pus note mai mici decât trebuia, nu mai rămâne decât reaua voinţă. "Nu-i dau, pentru că nu vreau!".
Unele cadre didactice vorbesc despre o încrâncenare din cauza tensiunilor sociale. Adică, Guvernul nu le-a dat salarii mărite şi bani mai mulţi pentru recorectare, ei îi penalizează drastic pe elevi. Ce rezolvă? Nimic. Mai mult, societatea nu-i va privi cu ochi buni. Mi-aş dori să se facă publice numele celor care au corectat la limba română cu atâta inconştienţă. Poate că dacă s-ar proceda aşa, s-ar gândi de două ori când vor să fie mai catolici decât Papa.
Aproape 200 de copii au primit note mai mari la limba română, însă, mă gândesc, oare câţi au rămas cu primele note pentru că nu au făcut contestaţie?! Este nedrept faţă de ei, dar acesta este sistemul, acestea sunt regulile jocului. Noi le acceptăm şi mergem mai departe, dar profesorii corectori de ce nu înţeleg că la nivel naţional regulile sunt altele decât cele foarte stricte impu