Un american a descoperit care este secretul cu care producătorii din industria alimentară de dincolo de Ocean au reuşit să îi transforme pe consumatori în victime ale propriului apetit.
În calitate de şef al Food and Drug Administration, agenţia responsabilă cu reglementarea alimentaţiei, a suplimentelor dietetice, medicamentelor, cosmeticelor etc., doctorul David A. Kessler a reuşit să conducă multe campanii la Congresul American împotriva multinaţionalelor din industria tutunului, având de fiecare dată un randament remarcabil. El a descoperit însă că este vulnerabil în faţa unui simplu biscuit cu ciocolată. Din acest motiv, Kessler a efectuat un mic experiment pe propria persoană. Pentru a-şi pune voinţa la încercare, şi-a cumpărat doi biscuiţi cu bucăţele de ciocolată, intenţionând să nu se atingă de ei. Deseori, acasă, a constatat cu stupoare că se uita cu poftă la „delicioasa ispită“ şi, ori de câte ori reuşea să se ţină la distanţă de ei, fără să îi mănânce, se simţea victorios. Însă, în momentul în care a văzut nişte biscuiţi similari în vitrina unui bar, s-a oprit şi a mâncat unul pe nerăsuflate. „De ce biscuiţii ăştia au o asemenea putere asupra mea? Să fie oare ciocolata care îi face atât de irezistibili? Sau pofta de biscuiţi îmi bântuie creierul? Am încercat şapte ani să găsesc răspunsul la această întrebare“, spune Kessler. În cele din urmă, doctorul a găsit răspunsul mult căutat şi a scris despre el într-o carte recent lansată, cu titlul „The end of overeating: taking control of the insatiable american appetite“ („Sfârşitul consumului excesiv de hrană: cum să ţii sub control pofta nebună de mâncare a americanilor“).
Război împotriva alimentelor
Pe vremea când se afla la conducerea Food and Drug Administration, Kessler a modernizat şi a mărit eficienţa agenţiei, a exercitat presiuni pentru aprobarea mai rapidă a uno