PLANURI. Din 2025, turismul aerospaţial va deveni un mod comun de a-şi petrece vacanţa pentru mai toţi pământenii care vor să experimenteze senzaţii tari.
Agenţia Spaţială Europeană (ESA) a semnat în Germania, la Bremen, cu subsidiara grupului European Aeronautic de Apărare şi Spaţiu, EADS Astrium, un act oficial, cu scopul efectuării unui studiu de fezabilitate pentru proiectarea unei nave spaţiale pentru transport de pasageri amatori de senzaţii tari. Planurile agenţiei sunt foarte îndrăzneţe, ţinând cont de faptul că Europa nu are încă resursele şi specialiştii necesari pentru a-şi trimite astronauţii pe Staţia Spaţială Internaţională (ISS) cu ajutorul rachetelor din Statele Unite şi Rusia.
Folosită în primă fază ca „marfar”
Anul trecut, în noiembrie, mai mulţi reprezentanţi ESA s-au întâlnit pentru a pune pe hârtie proiectarea „Navei de reîntoarcere avansată” (ARV). Prima formă a acestui plan indica faptul că maşina spaţială de zbor nu va rezista la „fricţionarea” cu atmosfera. De aceea, acum se vor face modificările corespunzătoare pentru ca nava să fie folosită în primă fază ca „marfar”, iar după întoarcerea pe Pământ, ca şi crewship. „Această dorinţă de reuşită a Europei este un semn clar de aspiraţie la palmaresul de jucător important la nivel de explorare şi întreprindere”, declară Simonetta Di Pippo, reprezentant oficial ESA.
Un deceniu pentru revelaţie
Dacă se primeşte undă verde şi din partea clasei politice europene, iar totul va funcţionează normal din punct de vedere tehnic, nava cargo ce va fi aşteptată să se întoarcă pe Pământ după lansare, în 2016, ar putea face primul său zbor, cu oameni la bord, chiar în mai puţin de zece ani, susţin experţii. Prudenţa observatorilor cu privire la raportul de fezabilitate este foarte mare, având în vedere costurile ridicate, deci frica pentru scurgere